Головна | | Реєстрація | Вхід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS   Понеділок, 23.12.2024, 18:06
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативно-правові документи [36]
Нормативно-правові документи
Навчальні програми [9]
Календарні плани [4]
Розробки уроків [12]
Контрольні та тестові роботи [1]
Бібліотека [6]
Олімпіади, конкурси [19]
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 32
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » 2011 » Листопад » 17 » Біологія 8 клас Вступ(Урок1,2)
21:02
Біологія 8 клас Вступ(Урок1,2)
БІОЛОГІЯ 8 Клас ВСТУП
Урок 1

Тваринний світ – складова частина природи. Різноманітність тварин та їх класифікація.

Мета.
Освітня. Почати формувати знання учнів про зоологію як науку, про її основні завдання; розкрити те, що тваринний світ – складова частина природи; ознайомити із загальними ознаками тварин, різноманітністю тваринного світу та його класифікацією.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні науки та їхні завдання; ознаки подібності та відмінності тварин з організмами інших царств; уміння логічно мислити та робити висновки.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до тварин та сприяти екологічному вихованню.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Матеріали та обладнання: малюнки, таблиці.

ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань
Повторити знання учнів із 7 класу про:
- царства живої природи;
- основні ознаки живого;
- науку “біологію рослин”;
- її основні завдання;
- класифікацію рослин.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Повідомити тему, мету та завдання уроку.

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.
Зоологія – наука про тваринний світ, будову та процеси життєдіяльності тварин їх поширення та значення на планеті.
Тваринний світ – складова частина живої природи.
Розповідь про різноманітність тварин та їх класифікацію:
На планеті відомо 1,5 млн видів тварин, їх поділяють на типи, типи на класи…
Розповідь про систематику та систематичні категорії, про необхідність класифікації тварин.
Розповідь про історію зоологічної науки.

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

Робота з підручником, запис у зошит основних понять, термінів та їхніх визначень.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Систематизувати знання учнів про тваринний світ як складову частину природи та основи класифікації тварин.

VІ. Підведення підсумків уроку.

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

Урок 2

РОЛЬ ТВАРИН у ЖИТТІ ЛЮДИНИ

Мета.
Освітня. Продовжити формувати знання учнів про тваринний світ; ознайомити з роллю тварин у природі, господарській діяльності та житті людини.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати тварин між собою, їх корисне чи шкідливе значення; розвивати пам’ять, увагу, уяву, емоції, уміння логічно мислити та робити висновки.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та живих організмів, які в ньому мешкають.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Матеріали та обладнання: малюнки, таблиці.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

Повторення знань про царства живої природи та порівняння царства Тварин з царствами Рослини і Гриби.

Тварини і Рослини

Спільне
1. Мають клітинну будову.
2. Еукаріоти.
3. Життєві процеси (обмін речовин, живлення, дихання, виділення, розмноження, ріст).

Відмінне

1. Ззовні від мембрани є тоненька оболонка – глікокалікс 1. Мають тверду клітинну стінку поверх мембрани.
2. У клітинах відсутні вакуолі з клітинним соком та хлоропласти 2. Клітини мають вакуолі з кл. соком та хлоропласти.
3. Гетеротрофні організми 3. Автотрофні організми.
4. Більшість активно рухаються. 4. Тропізми.
5. Обмежений ріст. 5. Необмежений ріст.

Тварини і Гриби

Спільне
1. Мають клітинну будову.
2. Еукаріоти.
3. Життєві процеси (обмін речовин: живлення, дихання, виділення, розмноження, ріст).
4. Мають речовину – хітин.
5. Відсутність хлорофілу.
6. Гетеротрофи.
7. Наявність в обміні речовин – сечовини.
8. Запасають глікоген.

Відмінне
1. Ззовні від мембрани є тоненька оболонка – глікокалікс. 1. Мають тверду клітинну стінку поверх мембрани.
2. Більшість активно рухаються. 2. Прикріплений спосіб.
3. Обмежений ріст. 3. Необмежений ріст.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

На сьогоднішньому уроці ми повинні з’ясувати, що у природі не існує “корисних” чи “шкідливих” тварин, а всі вони необхідні компоненти екологічних систем і вилучення будь-якого виду неминуче призведе до порушення рівноваги в природі.
Повідомити тему, мету та завдання уроку.

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

1. Тварини входять до ланцюгів живлення.
2. Беруть участь в утворенні осадових порід (крейди, вапняку) та ґрунтоутворенні.
3. Без них було б неможливе запилення квіток.
4. Тварини – санітари довкілля. Вони переробляють рештки рослин, трупи та екскременти тварин, очищують водойми.
5. Тварини – джерело продуктів харчування для людини.
6. Сировина для промисловості.
7. Помічники людини в господарстві.
8. Хижі є регуляторами чисельності інших тварин.
9. Деякі (їздці, сонечка…) використовуються при розробці біологічного способу боротьби з шкідниками.
10. Прикрашають побут людини та задовольняють найвишуканіші смаки.
11. Комірні кліщі, мишовидні гризуни шкодять запасам харчових продуктів.
12. Паразитичні тварини завдають шкоди здоров’ю людини.
13. Гризуни, квіткоїди, брунькоїди, кліщі завдають шкоди врожайності культурних рослин.
14. Отруйні тварини загрожують життю людини.

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

Прослухати повідомлення та розповіді учнів про значення тварин у природі та житті людини (із власного досвіду).

V. Узагальнення та систематизація знань.

VІ. Підведення підсумків уроку.

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.
Категорія: Розробки уроків | Переглядів: 3477 | Додав: Ольга | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

  
Пошук
Календар
«  Листопад 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Архів записів
Друзі сайту
 


Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтів - uCoz